piątek, 6 sierpnia 2010

Przemienienie

Dzisiejszy dzień z Liturgii Kościoła obchodzony jest jako święto Przemienienia Pańskiego. Akurat moja rodzinna parafia jest pod takim wezwaniem i jeśli kiedyś będę brał ślub, to chciałbym w tym kościele. Kiedyś miałem sen, że ta sztuka mi się udała, że jestem szczęśliwy, tyle, że nie widziałem w tym śnie twarzy mojej żony...
Mam taki plan, że jeśli wszystko się odbędzie jak mi się marzy, to albo zainspiruję księdza do utworzenia kazania, albo mu napiszę je na kartce. Po prostu. Byłbym najbardziej nietypowym, nieszablonowym Panem Młodym jakiego kiedykolwiek widziano w mojej parafii.
Schemat kazania wygląda tak:
Przed wejściem na Górę Tabor Jezus jest zwykłym, szarym człowiekiem.Ale uczniowie przeczuwali, że jest kimś więcej niż zwykym człowiekiem, dlatego poszli za Nim.  Zabiera na tę górę trzech najbliższych Mu uczniów. I kiedy tam wchodzą, Jezus się przemienia wobec nich: Jego szata jest bielsza od śniegu, Jego twarz promienieje. Uczniowie są pod wrażeniem, są nawet zszokowani. Jezus rozmawia z Eliaszem i Mojżeszem, postaciami z zamierzchłych czasów Starego Testamentu.
Jezus objawia się uczniom w jednym celu: aby ujrzeli Jego chwałę zanim ujrzą Jego cierpienie, krzyż i śmierć. Chciał ich umocnić.
Potem  z tych trzech uczniów Piotr zdradzi Mistrza, Jakub ucieknie przy pojmaniu Jezusa, i tylko Jan będzie stał pod Krzyżem wraz z matką Jezusa, tylko on.
Dziś jest dzień ślubu. Panna młoda ma na sobie białą suknię, bielszą od śniegu. Jej twarz promienieje. Pan Młody jest pod jej wrazeniem, jest nawet lekko zszokowany, bo Panna Młoda nigdy nie wyglądała tak pięknie jak dziś. Ale nastąpią dni próby: być może krzyż choroby, cierpienia, starości. Ten dzień jest po to, abyście się nim umacniali, żebyście zapamiętali go do końca życia i mieli siły na czas próby, cierpienia...

I tak dalej w tym guście...
Życie nie jest proste, niestety istnieje tendencja do porzucania partnera kiedy pojawiają się jakieś trudności, np. materiane, zdrowotne. Zapomina się wtedy o słowach przysięgi "i nie opuszczę cię aż do śmierci"...

2 komentarze:

  1. Tutaj można znaleźć ciekawy tekst o Przemienieniu podkreślający jego wyzwalające znaczenie dla całego stworzenia: http://dstp.cba.pl/?p=2344. Warto zajrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  2. a to co, agitacja do jakiejś kolejnej sekty?

    OdpowiedzUsuń